חדר עיון: שינויים שמכתיב הזמן

כשאריאל סיפר לי על כך שבימים אלה הוא שוקד על כתיבת ספר מיקוד נוסף, חשבתי לי על "מחסלי חדר העיון".

חדר העיון של פעם היה מלא בתלמידים. זכורים לי מקרים שבהם הכסאות בחדר עיון לא הספיקו לכל התלמידים שהגיעו, לא היה רגע של מנוחה ונאלצנו לשרת מספר רב תלמידים בו זמנית.

בעבר, תלמידים קיבלו משימות ועבודות להכנה. כל עונה בשנה הביאה עמה קבוצות של תלמידים עם הנושא שחזר על עצמו בצורה כזו או אחרת.

היום זה כבר לא כך.

האינטרנט עושה את חיי התלמידים הרבה יותר קלים. המידע זמין, מהיר, רב ומגוון כשלמולטימדיה יש יתרונות המעצימים את הלמידה. ( לא אכנס כאן לדיון שעוסק באיכות המידע ולא בעניין "העתק-הדבק" המקובל על תלמידים רבים).
לאינטרנט מקום חשוב בתהליך הלמידה, כלי חיובי שקשה לחשוב איך הסתדרנו בלעדיו. מסייע ללומד והופך את חוויית הלמידה למהנה ויעילה יותר.

גורם נוסף, ספרי המיקוד למיניהם. בעידן של טרום-ספרי המיקוד, תלמידים ביקרו יותר בספריה, נהגו לדלות חומרים מתוך שלל ספרים ועיבדו את המידע לידע. התלמידים למדו להשתמש בספריה, דבר שסייע להם בהמשך לימודיהם.

אני בטוחה כי ספרי המיקוד אהובים ומועדפים על התלמידים. החומר מגיע ממוקד ומתומצת, יש מאגר שאלות עליו ייבחנו במבחן, התלמידים משננים את הספר ומגיעים "ממוקדים" לבחינה.

מאחורי ספרי המיקוד יש וודאי הרבה גורמים וסיבות. אף אחד מהם לא קשור לספריה.

האינטרס שלי זה הספריה. עליי לחשוב על תכנים שונים, להתמקד (גם אני צריכה מיקוד…) בקהלי יעד נוספים ובפעילויות אחרות שאינן חדר העיון ה"מסורתי" שהכרנו.

———————
דברים נוספים שאריאל עושה:
אל-עכו, אריאל הדרי, מורה וחוקר.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: