מיתוג- בדיוק בזמן

היום סיימתי קורס 'מיתוג ספריות', הקורס התקיים במרכז ההדרכה לספריות עם המרצה שירית בן-ישראל. כשנאלצתי להיעדר מהמפגש הראשון חשבתי כמה טוב היה לו הקורס היה נלמד בצורה מקוונת. באותו רגע זה מה שחשבתי. היום, אני חושבת קצת אחרת.

הכיתה – כיתה וירטואלית לא היתה מזמנת לי את החווייה של לפגוש פמ"פ ספרנים/מידענים שעובדים בספריות שונות. הכרתי עמיתים שספק אם היו מצטלבות דרכנו מתישהו (ספרנים מארכיון צה"ל, ארכיון י-ם, בית משפט, פסג"ה, מכללה וספריות ציבוריות שגם ביניהן יש שוני). יש לי חברים חדשים, יבקרו אצלי ואני אצלם, נשתף במידע ובידע, נלמד אחד מהשני גם באמצעות העולם הוירטואלי.

המרצה– אין סיכוי ששיעור מקוון בהנחיינתה היה מתקיים כפי שלימדה אותנו בכיתה האמיתית. יש מורים שצריך לראות אותם מקרוב, להקשיב להם במציאות ולשבת מולם בכיתה, היא אחת מהם.

למדתי הרבה דברים חדשים שלא ידעתי עליהם קודם. אחידות, צבעים, לוגו, מיתוג ב-5 מימדים, לחשוב אחרת, לרגש, לספק חווייה…

הקורס ניתן לי בדיוק בזמן, קיבלתי כלים שאני זקוקה להם כרגע. מהיום אבחן את הדברים אחרת.

בכל סוף של יום לימודים כזה הבנו שמשהו בחשיבה שלנו השתנה. כל ביקור בקניון הסמוך, צפייה בשלטי חוצות והישיבה מול הפרסומות ברכבת, היו כבר דרך עיניים של מישהו שלמד כרגע משהו במיתוג ומבין מה היתה החשיבה כאן ואיך זה לא נכון במקום ההוא.

אחד התרגילים שקיבלנו לבצע בקורס היה 'סקר עמדות לקוחות בספריה':

נתבקשנו לפנות לכ-100 מלקוחות הספריה ולבקש מהם לכתוב 3 מילים, כל מה שעולה להם בראש בהקשר של הספריה. בהמשך עיבדנו את חומרים והכוונה היא למנף את התוצאות הלאה.

התוצאות של הספריה שלנו טובות ברובן, כך גם בספריות האחרות. גאווה למקצוע- אצל כולם היו תשובות חיוביות המתייחסות לצוות, לשירות האדיב ולמקצועיות.

סיכום:
ללמוד זה טוב, ללימוד מקוון יש יתרונות וחסרונות, הכיתה הפרונטלית מזמנת מפגש ואנחנו אוהבים להיפגש.
ללמוד קרוב זה נוח אבל, כשלומדים רחוק מהבית פוגשים אנשים חדשים ומעניינים, שווה!
יישום, יישום, יישום. חשוב להפנים וליישם מה שלומדים.

  

10 תגובות

  1. הי ירדנה ,
    זה באמת נהדר ללמוד דברים חדשים . בייחוד כאלו שעוזרים בעבודה היומיומית .

  2. היי שרה,

    עוזרים וחשובים.
    אנחנו יכולים לעבוד קשה על פרויקט, להאמין בו ובכל זאת זה לא יתפוס קהל
    מאוד חשוב ה"איך".

    יש עוד הרבה ללמוד, ותמיד

  3. את צודקת .
    אני חושבת לקחת את הקורס של שירית בשנה הבאה .
    נראה איך יסתדר לי .

  4. אותם תהליכים, הם רק מתרחשים בכיוון ההפוך בימינו…אבל – אין כמו להיפגש פנים אל פנים. עדיין, זו הטכנולוגויה הטובה ביותר.
    בהצלחה!

  5. היי יגאל,

    "הטכנולוגיה הכי טובה להיפגש פנים מול פנים"
    זה מה שלמדתי בסופו של דבר.

  6. היי ירדנה,
    – למדתי פעם אחת בקורס מקוון, השקעתי הרבה, ולא קיבלתי משוב הולם מהמרצה. את התלמידים לא הכרתי, לא אז ולא היום. חוץ מידע ונקודות לגמול (שאינני מזלזלת בהם) לא נשאר דבר מהקורס. לטעמי…לוקה בחסר. אשתדל לא לחזור על החוויה…
    – קורס מיתוג מאד מסקרן אותי. תודה על ההמלצה!
    האם תוכלי להמליץ על מאמרים לקריאה בתחום? משהו מקוון?
    – האם גם הבלוג שלך יושפע מהקורס? אם כן, איך?

    הרבה הצלחה והנאה גם מקורסים בעתיד!

  7. היי אילנה,

    צודקת, אין כמו למידה בכיתה אמיתית, היתרון בללמוד רחוק זה לפגוש אנשים חדשים.
    לקחתי בעבר קורס מקוון, למרות שהייתי די פעילה המרצה בכלל לא הכיר אותי (וההיפך)

    העבודה שלי תושפע מהקורס הקצר הזה, החשיבה משתנה, תוצאות הסקר השפיעו.
    אני הולכת לקיים פעילות מסויימת בחופש הגדול, אתמול שמתי טיזר באתר…
    http://nahariya.library.org.il/

    מאמרים של שירית ניתן לקרוא באתרים שלה, שמתי קישורים לדף המאמרים ולבלוג, יש לה עוד

  8. כנראה שאני מדור שמעדיף כיתה רגילה עם מרצה פרונטלי בשר ודם .
    גם אני השתתפתי בקורס וירטואלי עם מרצה מקסימה שהכרתי מקורסים רגילים.
    היא הייתה נהדרת ואפילו כינסה פעמים את התלמידות לשיעור רגיל.
    קורסים וירטואלים דורשים השקעה רבה יותר בזמן והרבה פעמים אין את העזרה של קולגה שיושב לידך ויודע משהו שלך חסר ולהפך.
    בהצלחה 😀

  9. מסכימה איתך
    הנושא החברתי חשוב מאוד!

    הכיתה והתלמידים הם חלק מהלמידה, בשיעור מקוון מרגישים לעיתים לבד.

  10. עשית לי חשק ללמוד את הקורס הזה.
    בהצלחה עם יישום כל הדברים שלמדת.
    גם אני חושבת שאין כמו למוד פנים אל פנים.
    עשיתי 2 קורסים וירטואליים וזה היה מאד נוח אבל לא למדתי בהם כמו במפגשים עם מורים.
    את צודקת שהחלק החברתי מאד חשוב. אני הרבה פעמים לומדת יותר מהקולגות שלי בקורס מאשר מהשיעורים עצמם.

כתוב תגובה לשרה לבטל