המשאב האנושי- הגורם החשוב ביותר

כשהתחלתי לתכנן את תוכנית הקיץ, היה לי ברור שעם התנאים העומדים לרשותי לא אוכל להוציא את התוכנית לפועל. עם כל היצירתיות והרצון הטוב, כל עוד אין לי כ"א מתאים להפעלה לא יהיה כל סיכוי לממש את הרעיון.

הצטרכתי לפעול במהירות ולחשוב כיצד אוכל לגייס כ"א איכותי שיתאים לתוכנית, מבלי לתקצב ולחשב עלויות. תחילה פניתי לשני גורמים בעירייה, התשובות שקיבלתי לא היו מספקות ומיידיות כפי שרציתי. היה עליי לחשוב קדימה ובמהירות מה עושים.

ידעתי מה הכיוון ומה הצורך שלי לתוכנית. לשמחתי ולמזלי, פגשתי את אורית ומיקה שתי סטודנטיות לחינוך ממכללת גורדון שבחיפה. הן הגיעו לספריה כשהן מלוות את אחד הגנים במסגרת עבודת הסטאז' שלהן. אחרי החלפת מספר משפטים מהירים בינינו הבנתי מהן שיש מצב לפתרון, נמצא פתרון מעולה שלא יכול להיות טוב ממנו!

פניתי לשחף (שידבר עם הדיקנית…) ומשם הדרך היתה מהירה. אורית ומיקה תורמות את תרומתן לקהילה במסגרת פרויקט מחול"ה, מבחינתי זה אומר: ליווי והדרכה פעמיים-שלוש בשבוע במהלך החופש הגדול של הפרוייקט לעידוד הקריאה "קוראים ומרוויחים".

מידי יום, מאז תחילת התוכנית אני מלאת התפעלות מהרצינות ומהמקצועיות שלהן. הן מהוות חלק משמעותי בפעילות ובתכנים כמובן. אני מקבלת מהן באי-מייל במהלך השבוע הצעות, רעיונות ולו"ז לקראת המפגש הקרוב ומשובים לגבי הפעילות האחרונה. ההכשרה שהן מקבלות במכללה היא מאוד טובה ונראה שיש להן בסיס טוב לתכנון והגשה של חומרים לילדים, כל זה בא לידי ביטוי בפעילויות.

הן משוחחות עם הילדים על הקריאה ועל החופש בכלל, מעניקות להם תשומת לב ויחס חם והילדים מצידם מחזירים אהבה ושמחים לקראת הפגישה איתן.

כל הודעה מהן מקפיצה אותי בהתרגשות מהשולחן וגורמת לי לרצות לרוץ ולספר עליהן בהתלהבות לאחרים.

הן תהיינה מורות נהדרות, אין כל ספק! הלוואי ויהיו להן תלמידים נהדרים כמו הילדים המשתתפים בתוכנית. ילדים הבאים מתוך רצון, עם חיוך על הפנים, עובדים בנעימות תוך כדי שיתוף ועם אהבה גדולה למורה… 

בעוד כעשרה ימים תתקיים מסיבת הסיום לתוכנית הקיץ שלנו. תוכנית פיילוט ייחודית שעפ"י התגובות תהפוך כפי הנראה למסורת אצלנו. עתה, כל שנותר הוא ליצור שת"פ מתמשך עם מוסדות אקדמאיים המעודדים את הסטודנטים שלהם לקחת חלק בפעילות למען הקהילה.

המלצה שלי– הכי כדאי לגייס "פרחי הוראה"!

8 תגובות

  1. אין כמוכן.
    מדהים!

  2. היי יגאל,

    תודה, תודה!

  3. הפוסט שלך מעורר חיוך והערצה.
    חיוך על התובנות שאנשים טובים, יצירתיים ומסורים שווים יותר מכסף.
    הערצה, על יכולת ההנעה המופלאה שלך. הפרויקטים שלך מיוחדים במינם וכישורי הניהול מעולים.

  4. אילנה,

    תודה רבה!

    מה אגיד? גרמת לי לחייך כשקראתי את הדברים שכתבת.

    אנשים טובים שווים הכל.

    לא תמיד זה כ"כ פשוט וקל, יש גם רגעים אחרים…

  5. אני צריכה להגיע ולראות מקרוב… חבל שאתם כל כך רחוקים.
    אגב, פשוט וקל זה לא מעניין. נכון?
    🙂

  6. פשוט וקל- משעמם

    לא כ"כ רחוק
    יש רכבת

    וחוץ מזה, ספריה כמו שלנו (עיר כמו שלנו…) חייבים לבקר

  7. ירדנה , זה מקסים !
    אני מלאת התפעלות מהרעיונות שלך .
    כל הכבוד !

  8. שרה תודה!

    הרעיונות גם באים אליי
    לשמחתי יש לי סביבה טובה ותנאים שמסייעים

כתיבת תגובה

